دی 94 - همه چیز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبر از کره شمالی

شورای امنیت بر سر تصویب قطعنامه تازه ای علیه کره شمالی به توافق رسید

بدنبال نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل دررابطه با آزمایش هسته ای کره شمالی 15 عضو این شورا تصویب قطعنامه ای تازه علیه کره شمالی و اتخاذ تدابیر جدیدی برای مقابله با آزمایشات احتمالی آینده از سوی این کشوررا ضروری دانستند.

 

با انتشار خبر آزمایش تازه هسته ای ازسوی کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه نشست ویژه ای را در پشت درهای بسته بمنظور بررسی این موضوع برگزار کرد.
درپی این نشست که بیش از 2 ساعت به درازا کشید ابتدا البیو روسلی رییس دوره ای شورای امنیت و سپس موتوهیده یوشیکاوا نماینده دائم ژاپن درسازمان ملل متحد درجمع خبرنگاران بر ضرورت اتخاذ تدابیر تازه و سریع برای مقابله با ادامه آزمایشات هسته ای کره شمالی تاکید کردند.
رییس دوره ای شورای امنیت با تاکید بر حساسیت اقدام اخیر کره شمالی و ضرورت برخورد سریع و بی وقفه این نهاد با آن اعلام کرد که اعضای شورا دراین نشست بر سر تصویب قطعنامه تازه ای مبنی برمحکومیت این اقدام کره شمالی به توافق قطعی رسیده اند.
روسلی درمورد جزییات این قطعنامه و زمان برگزاری نشست بعدی و تصویب آن اطلاعاتی دراختیار خبرنگاران قرار نداد.
موتوهیده یوشیکاوا نماینده دائم ژاپن نیز درجمع خبرنگاران اعلام کرد که اعضای شورا توافق کرده اند تدابیر جدی و موثری را بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد برای مقابله با اینگونه اقدامات از سوی کره شمالی اتخاذ نمایند.
نماینده ژاپن افزود که دولت های ژاپن و آمریکا برگزاری نشست های سریع بعدی شورا برای رسیدگی به این مسئله را حساس و حیاتی دانسته و بر آن تاکید کرده اند.
وی افزود ، دولت ژاپن نیز پیشنهادات خاصی را در این زمینه دارد که پس از بحث و گفتگو با نمایندگان سایر کشورها آن ها را به اعضای شورا ارائه خواهد داد.
یوشیکاوا در مورد جزییات این پیشنهادات و تدابیر مورد نظر برای بررسی در نشست های بعدی شورا سخنی نگفت و فقط تاکید کردکه اعضای شورا به اتفاق آرا تصویب قطعنامه جدیدی را علیه دولت کره شمالی ضروری دانسته و بر سر آن به توافق رسیده اند.
فصل هفتم منشور سازمان ملل اعضای شورا را موظف و مجاز می داند تا برای مقابله با اقداماتی که خطری علیه صلح وامنیت جهانی بشمار می روند به تدابیر واقداماتی بمنظور حراست از صلح وامنیت جهانی روی بیاورد.
بموجب ماده 41 همین فصل اعضای شورای امنیت موظف هستند برای جلوگیری ویا مقابله با اقدامات تهدیدآمیز علیه صلح و امنیت جهانی ابتدا به تدابیری غیرنظامی از جمله قطع روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با کشور مورد نظر و مسدود کردن راه های ارتباطی این کشور با جهان خارج متوسل شوند.
درصورت عدم تاثیرگذاری تدابیر یاد شده در ماده 41 این منشور ، شورای امنیت سازمان ملل متحد مجاز خواهد بود تا بموجب ماده 42 برای مقابله با این تهدیدها از ابزارهای نظامی از طرق زمینی، هوایی ودریایی استفاده کند.
کره شمالی بامداد امروز در حالی که چین، کره و آمریکا از احتمال انجام یک آزمایش اتمی در کره و وقوع یک زمین لرزه در پی آن خبر دادند، با انتشار بیانیه ویژه ای اعلام کرد که این بمب آزمایش شده از نوع هیدروژنی بوده است که پرتوهای قویتر و قدرت تخریبی بیشتری نسبت به بمب های اتمی معمول دارد.
پیونگ یانگ در اطلاعیه خود آورده است "ما اکنون به یک قدرت و کشور کاملا هسته ای و دارای بمب هیدروژنی تبدیل شده ایم".
بمب آزمایش شده توسط کره شمالی بر اساس گزارش تلویزیون ملی این کشور، از نوع «اچ بامب» بود که پیش از ظهر چهارشنبه به وقت محلی صورت گرفت.



تاریخ : جمعه 94/10/18 | 6:24 عصر | نویسنده : استاد عربی | نظر

خبر داخلی

اعتراض خانواده شهید جهان آرا به «کیمیا»

 

برادر شهید جهان‌آرا با بیان "نظر ما این است که زندگی و نقش محمد در دوران مبارزه با رژیم شاه در ایام جوانی و همچنین حضورش در جنگ در یک فیلم مستقل به‌طور جامع نشان داده شود" گفت: تعجیل و ارائه تصویر ناقص از شهید جهان‌آرا که تاکنون فیلمی درباره او ساخته نشده باعث تخریب وجهه او و بی‌اثر شدن نمایش سیمای کامل وی در آینده می‌شود. اگرچه سید محمدحسین جهان‌آرا می‌گوید بحث او ناظر بر سریال کیمیا و فیلم‌های مرتبط با موضوع خرمشهر نیست و صرفاً درباره برادرش سخن می‌گوید ولی نمی‌تواند از یک اشکال تاریخی سریال کیمیا که آن هم مرتبط با فرمانده دلاور سپاه خرمشهر است، بگذرد.

                            
تاریخ انتشار : 1394/10/18 18:31:59 2016/01/08 18:31:59

 

به گزارش زمان خانواده شهید سیدمحمد جهان‌آرا با اعتراض به نمایش تصویر غیرواقعی و تحریف‌شده از فرمانده دلاور سپاه خرمشهر در سریال کیمیا تأکید کردند آنچه در این مجموعه به نمایش درآمده بدون هماهنگی آنها بوده و مورد تأیید نیست.

سیدمحمدحسین جهان‌آرا برادر شهید جهان‌آرا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از اعتراض خانواده فرمانده دلاور سپاه خرمشهر به تصویر ارائه شده از سردار شهید سیدمحمد جهان‌آرا در سریال کیمیا سخن گفت و آن را تصویری غیرواقعی و مشوه دانست.

 



او تصریح کرد: آبان‌ماه امسال جلسه‌ای با نماینده آقای سرافراز رئیس صدا و سیما و عوامل سریال کیمیا در مؤسسه صبا داشتیم و مفصل درباره بخشهای مرتبط با شهید جهان‌آرا در این سریال صحبت و با توجه به دیالوگ‌های نوشته شده، مخالفت خود را با این سکانس‌ها اعلام کردیم.

جهان‌آرا افزود: در آن جلسه عوامل سریال قول دادند سکانس‌ها و دیالوگ‌های منتسب به محمد را از سریال حذف کنند ولی ظاهراً مسئله را با حذف صرف نام شهید جهان‌آرا از متن فیلمنامه حذف کردند اما با این حال برای همگان کاملاً مشخص است که آقای حامد بهداد که از هنرپیشه‌های خوب کشور است، نقش چه‌کسی را ایفا می‌کند.

برادر شهید جهان‌آرا گفت: تصویری که از محمد در سریال کیمیا به نمایش درآمده، تصویر یک انسان بلاتکلیف و مستأصل است در حالی که دیالوگ‌هایی چون «نمی‌دانم چه‌کار کنم؟» یا «نمی‌توانیم معجزه کنیم» متعلق به او نیست و هرگز کسی از زبان محمد چنین سخنانی نشنیده است.

جهان‌آرا توضیح داد: در زمان اشغال خرمشهر توسط بعثی‌ها، شهید رجایی با محمد تماس گرفته و به او گفته بود "هیچ‌کس برای نجات شهر کمک نمی‌کند و باید خودتان هرکاری می‌توانید انجام دهید" و لذا محمد تکلیف خود را در قضیه جنگ کاملاً می‌دانست و با اقتدا به مولایش امام حسین(ع) تکلیف را در مقاومت می‌دید.

وی ادامه داد: به‌گواهی بسیاری از همرزمان شهید جهان‌آرا، محمد حتی در سخت‌ترین شرایط که رزمندگان ما در صحنه نبرد نابرابر با دشمن در حال شهادت بودند، با امیدواری می‌گفت "تا خدا و امام را داریم غصه نداریم و اگر ایمان‌مان سقوط نکند دوباره شهر را به دست می‌آوریم" و با همین روحیه هم 45 روز با دست خالی مقابل یک لشکر مجهز دشمن ایستاد.

برادر شهید جهان‌آرا با بیان اینکه فرمانده دلاور سپاه خرمشهر زندگی خود را وقف نظام کرده بود، گفت: او قبل از انقلاب با رژیم شاه مبارزه می‌کرد و در مقاطعی زندگی مخفیانه داشت و در این راه حتی به زندان افتاد و بعد از انقلاب نیز با گروهک خلق عرب مقابله کرد و انسان آبدیده‌ای بود که اصول مبارزه و جنگ را می‌دانست.

جهان‌آرا افزود: در جنگ هم او در همه صحنه‌ها حضور داشت و تحرکات دشمن را رصد می‌کرد و دستورات و گزارش دقیقی می‌داد اما در سریال کیمیا فردی منفعل نشان داده شده و به حاشیه رفته است؛ به‌طوری که بسیاری از دوستان او می‌گویند نقش محمد در خرمشهر تحریف شده و حق وی ادا نشده است.

وی ادامه داد: آن زمان من دزفول بودم و یک بار که محمد آمده بود آنجا، گفتم "چگونه با دست خالی و نیروی کم می‌خواهید بجنگید و شهر را آزاد کنید؛ فکر می‌کنید می‌توانید معجزه کنید؟"، که او پاسخ داد "معجزه ما در همین مقاومت است و تاریخ و آیندگان درباره ایستادگی و پایداری ما قضاوت خواهند کرد".

برادر سردار شهید سید محمد جهان‌آرا اظهار داشت: کیمیا سریال خوبی است و برای آن زحمت زیادی کشیده شده ولی سکانس‌های مربوط به شهید جهان‌آرا هم از نظر محتوا و هم به‌لحاظ بازیگری ضعیف است و اینکه در چند سکانس سطحی به یک شخصیت محبوب پرداخته شود، چهره او را مخدوش می‌کند.

جهان‌آرا افزود: آنچه درباره شهید جهان‌آرا در این سریال به نمایش درآمده هیچ تطابقی با شخصیت او ندارد و تصویری غیرواقعی و مشوه است که بدون هماهنگی با خانواده ما ساخته شده و نسبت به آن معترض هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نمایش چهره واقعی شهید جهان‌آرا مستلزم شناخت دقیق شخصیت و افکار و اطلاع از زوایای زندگی اوست، متذکر شد: تاکنون رسم بوده برای ساخت فیلم‌های مرتبط با شهدا عوامل فیلم با خانواده‌های آنها صحبت می‌کردند تا با خصوصیت و زندگی او کاملاً آشنا شوند و حتی بازیگر این نقش را با هماهنگی خانواده انتخاب می‌کردند اما درباره محمد این مسئله رعایت نشده است.

جهان‌آرا تصریح کرد: هنگامی که آقای بهبهانی‌نیا (نویسنده سریال کیمیا) در حال نگارش فیلمنامه خاک سرخ بود به آقای حاتمی‌کیا (کارگردان سریال) پیشنهاد کرد چند سکانس درباره شهید جهان‌آرا در سریال بگنجاند ولی ایشان نپذیرفته و گفته بود نمی‌توان شخصیت بزرگی چون جهان‌آرا را در چند سکانس محدود به تصویر کشید.

برادر شهید جهان‌آرا با بیان "نظر ما این است که زندگی و نقش محمد در دوران مبارزه با رژیم شاه در ایام جوانی و همچنین حضورش در جنگ در یک فیلم مستقل به‌طور جامع نشان داده شود" گفت: تعجیل و ارائه تصویر ناقص از شهید جهان‌آرا که تاکنون فیلمی درباره او ساخته نشده باعث تخریب وجهه او و بی‌اثر شدن نمایش سیمای کامل وی در آینده می‌شود. اگرچه سید محمدحسین جهان‌آرا می‌گوید بحث او ناظر بر سریال کیمیا و فیلم‌های مرتبط با موضوع خرمشهر نیست و صرفاً درباره برادرش سخن می‌گوید ولی نمی‌تواند از یک اشکال تاریخی سریال کیمیا که آن هم مرتبط با فرمانده دلاور سپاه خرمشهر است، بگذرد.

او می‌گوید: وقتی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 آزاد شد، هنوز سرود «ممد نبودی» ساخته نشده بود و آن‌گونه که آقای عزیزی (از بچه‌های سپاه) تعریف کرده، این سرود در سالگرد شهادت محمد جهان‌آرا ساخته شد که با آقای کویتی‌پور آمدند تهران آن را اجرا کردند




تاریخ : جمعه 94/10/18 | 6:22 عصر | نویسنده : استاد عربی | نظر

خبر سیاسی

تاریخ مخابره : 18/10/1394 - 18:22

دادگاه عربستان چهار ایرانی را محاکمه می کند
«مقامات قضایی سعودی در نظر دارند چهار شهروند ایرانی را به اتهام‌های تروریستی و جاسوسی برای ایران و همکاری با سازمان اطلاعات این کشور محاکمه کنند.»
عربستان دادگاه عربستان چهار ایرانی را محاکمه می کند
به این مطلب امتیاز دهید
0% 0% بازدید

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، به نقل از روزنامه سعودی «عکاظ» ادعا کرد: «مقامات قضایی عربستان در نظر دارند چهار شهروند ایرانی را به اتهام‌های تروریستی و جاسوسی برای ایران و همکاری با سازمان اطلاعات این کشور محاکمه کنند.

 

 

به ادعای روزنامه عکاظ؛  یکی از این چهار  ایرانی که قرار است محاکمه شوند، برای سازمان‌های اطلاعاتی ایران کار می‌کرده و سه تن دیگر متهم به اقدامات تروریستی در جهت مختل کردن امنیت ملی عربستان هستند.

 

 

بر پایه این گزارش؛ به غیر از این چهار نفر، یک شهروند ایرانی دیگری هم جود دارد که  اکنون در حال گذراندن مجازات حبس خود است کسی که دادگاه او را به جذب جوانان سعودی برای سفر به تهران جهت اعزام به مناطق درگیری متهم شده بود.

 

 

 رسانه‌های سعودی مدعی هستند که وی تلاش می کرد از موسم حج برای انجام حملات تروریستی در پادشاهی سعودی استفاده کند.

 




تاریخ : جمعه 94/10/18 | 6:18 عصر | نویسنده : استاد عربی | نظر

خبر 2016 از کره جنوبی

جانگ گیون سوک میخواد بعد مدتی دوری برگرده به تلویزیون

ژانویه 7, 2016

 

 

جانگ گیون سوک

 

                                                       امروز سوکی در برنامه رادیویی گفت که یه سریال انتخاب کرده و میخاد بعد مدتی دوری برگر ده      تلویزیون

و وقتی مجری ازش در مورد فعالیت های آبندش پرسید گفت: من یه سریال انتخاب کردم که توش بازی کنم اما نمیدونم دقیقا کی به تلویزیون برمیگردم.

و ادامه داد من بیشتر طرفدارای بین المللی دارم و به شوخی گفت من محصول داخلی نیستم من صادراتی ام و گفت برگشتم که یه کم کارِ خونه( یعنی فعالیت داخل کره) انجام بدم.و گفت میخام تو سال جدید همه کاری رو امتحان کنم از سریال تا فیلم سینمایی و چیزی که بیشتر از همه میخوام انجام بدم رادیو هست.




تاریخ : جمعه 94/10/18 | 6:9 عصر | نویسنده : استاد عربی | نظر

خبر بروز سیاسی

سومالی هم با ایران قطع رابطه کرد

دولت سومالی اعلام کرد که به دلیل حمله به سفارت عربستان در تهران، روابط خود با ایران را قطع کرده است.
 
 
 
خبرگزاری فارس: دولت سومالی در پی حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد، امروز اعلام کرد که ارتباط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است.

به گزارش پایگاه سومالیایی جوهر، پایگاه خبری البیان گزارش داد که تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک سومالی با ایران در نشست امروز هیئت دولت سومالی و در اعتراض به «تعرض به سفارت عربستان» اتخاذ شده است.



تاریخ : جمعه 94/10/18 | 12:27 عصر | نویسنده : استاد عربی | نظر

  • paper | گسیختن | فارسی بوک